slide show

internet, igår, idag

Den här veckan har varit ganska tråkig.. oc de gjorde det svårt för mig att blogga, Mitt internet  har varit nere hela veckan och mitt "mobil internet" är slut, och mina lärare skulle nog inte bli så glada om jag sitter och bloggar på lektionerna. Det har inte gått ihop!!Men nu är jag här igen! och nu jäklar funkar internet!
 
Igår - Lördag.. var jag ensam med Anna-karin i stallet.
När jag kom så hade hon redan börjat mocka... eller ja.. Hon gjorde väll så gott som hela stallet.. ._.
Men som ensam om att träna russen så red jag först ut på Pärlan. Och hon uppskattade verkligen ritten! kändes det som iallafall. Hon njöt.. Jag red inte upp i skogen med henne utan jag föll mig vid "byn och travrundan" . Red förbi vattnet och riktigt läskiga brevlådor som lät i blåsstormen. själva locket på lådorna öppnades, och stängdes.
Förutom att hon vart liv rädd för brevlådorna så var hon ganska lugn fast att det blåser. 
Efter pärlan så red jag ut med Anna-karin på Irrbloss. och vi red upp i skogen på "LVSS". Massor av fina vägar där. och eftersom Irrbloss var på bus humör så höll jag mig bakom Anna-karin och så fick jag säga vart vi kunde rida lite. Vi tog ingen speciell runda utan vi red lite var som på vägarna där. väldigt mysigt faktiskt då till och med Windy såg ut att tycka om det! så en liten skritt och trav runda med Irre.
Efter häst nummer 2 så åkte Anna-karin hem. Jag lunchade hästarna och mig själv.. och sen var det en häst till att rida har namnet Candlelight! Hon var riktigt pigg och vi tog oss också upp på "LVSS". Vi nästan samma runda som med Irre fast en mer bestämd väg. och så tog jag långsam och lugn galopp. Det skändes som att jag skulle flyga av henne pågrund av blåsten men men, jag satt kvar i sadeln!
 
När jag ridit klart Candlelight så var det.. typ 3 timar kvar tills min buss gick. Så jag vandrade till andra sidan vägen till alla kossorna, små killarna, Preztige, Shazam, och Yttring och hälsade på dom. och matade med en hel del morötter. Och till och med kalvarna kom fram :3 MÅSTE HELT KLART GÖRAS OM..
Jag kom också på en smart grej när jag står där. Eftersom kossorna kan bli ganska ivriga (inte agressiva) och vill ha morötter så ställde jag mig på ett litet berg och matade alla nedanför mig! och även hästarna stod där runt mig då. Jag kunde inte bli stämplad av nått djur, eller ner äcklad av koslämm. Helt perfekt (Y) !
och sen så gick jag tillbaka till stallet och städa "loftet" över stallet. i min ensamhet...
eftersom jag var väldigt länge hos kossorna och dom så var det dags för mig att åka hem sen. Jag hade väldigt gärna stannat hos kossorna och "gänget" några timmar till och få gosa mer med Preztige. Så det kommer defentivt bli något jag kommer göra när ska kolla till dom lite. men ja.. förutom att gosa med dom så finns det alltid grejer att putsa.. suck.. 
 
 

ha det bra allihopa så hörs vi. See ya
 
 
 
Publicerat den 2014-03-16 - klockan 11:16:00





Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback