slide show

#hemmaigen

nu så! jag har slagit mig ner i sängen med datan i knät. Igen. Men denna gång sitter jag och sniffar sönder body buttern jag fick av cissi. det är.... peach från the body shop! luktar sååå gott
Det var ganska chill i stallet. När jag kom lite före dom andra så lunchade jag hästarna direkt och sen ställde mig och skurade golvet på loftet.. Sen när dom kom så red jag ensam ut på Pärlan. Hon och jag tog en tur upp på LVSS. När det är helg och mer tid brukar vi rida upp dit för det tar ganska lång tid att över huvudtaget komma dit
Vi red ganska så avslappnat. Inte så mycket krav på hur hon gick. Stöd på tyglarna men inte så mycket mer än de.
Jag satsade ganska mycket på sitsen. Jag är ju ganska stor på Pärlan och jag tycker det är svårare att sitta rätt då! Men jag tycker typ det är viktigare att sitta bra, rakt om man är lite för stor.. 
Kanske bara jag som tycker så? eller? Känns som att, Rida ordenligt är det minsta jag kan gör för henne...

Jag ser det ganska mycket som "Jag är glad över att hon bär mig". För om man tänker så, så märker man att hästarna gör väldigt mycket för oss! För mina killkompisar som alltid säger att man bara sitter där.. :@
Då brukar jag alltid svara: "men tänk dig att du ska lära en katt att sitta, eller en hund att gå på låda.. Inte så lätt va? och tänkt dig då en stor häst som du ska lära t.ex. att hoppa hinder? ha ett bett i munnen" 
Sen att jag får mina raseri utbrott om hur mycket det handlar sits och sånt också.. Det är inte mitt fel ;)
Men Pärlan gick iallafall väldigt fint ändå. Hon klev på ganska ordentligt och var allmänt glad!
 
Men red/körde vi alla ut tillsammans. Jag red Strumpan, Jonna körde Candlelight, Cissi och Anna-karin körde Irre med Windy som handhäst. Väldigt mysigt! På hemvägen dock var Strumpan väldigt hetsig och ville springaspringaspringa! 
 
Annars gjorde vi inte så mycket.. Fikade på slutet och missade såklart bussen. Men det löste sig iallafall! hihi
 
Nu ska jag fortsätta lyssna på underbar musikkkk.. loovee... Jag lever för musik... Hejdå!
Publicerat den 2014-03-16 - klockan 21:27:59





Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback