slide show

Grönt-kort kurs (Y)

Nu sitter jag är hemma igen. Har precis blivit avsläppt från hästlastbilen som fortsätter rulla mot solvalla!
jag taggar för grönt-kort kursen och där efter går jag direkt till min kompis där jag kommer övernatta. !
 
Men idag så red jag Preztige! Jag vart såå glad! Först red vi bakom alla andra. Så gick vi där bakom lugnt å så.
Sen så gick vi ner oc kolla på vattnet. Och Preztige är typ livrädd för vatten, men han var riktigt duktig. Kasta sig inte iväg eller nått sånt liknande. Han stod still, kollade och väntade på att jag accepterade att han fick gå där ifrån.
Sen efter vattnet så red jag först på Preztige. Han var lite skrajj för alla pinnhögar som var på sidorna. Men eftersom Cissi var med tyckte jag faktiskt att det var ganska bra att han reagera på olika saker. Så Cissi hjälpte mig hur jag skulle unvika att han "flyter iväg" åt olika hål. och hålla bogen i styr.
Sen så gick vi ca 50 meter på vägen.. och ofc kom en buss just då! Jag fick nog lite hjärtklappning i början. Men jag slängde bort den känslan och var lugn, pratade lugnande med Preztige, och kliade han på manken med ena handen. Och han rörde inte en fena på sig. Det var som om bussen inte var där för han fast att han stod först och allt. Jag vart så överlycklig då!! ren dröm typ...
 
Jag följde även med när dom tömkörde små killarna. Fick världens skav på mina "knölar" på fötterna.. Ajjj...
Men men.. Det var varit kul och mysigt ! ;) Nu ska ja stiga in i duschen och sen... Jadu.. Vänta vänta och ännu mer vänta !
 
Bild tagen av Ella (Y) (www.Kees.blogg.se)
Publicerat den 2014-04-05 - klockan 12:06:33




» Lydia

Fin blogg du har! Skulle vara jätteroligt om du tittade in på min och lämnade en kommentar :)

2014-04-05 » 18:30:46

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback