slide show

Presentation - Lojstas Irrbloss


Irrbloss är ett gotlandsruss född 2005 på Lojsta Hed, därav namnet Lojstas Irrbloss - fast jag föredrar att kalla honom Irrepirre. Irrbloss är helt klart den busigaste ponnyn jag någonsin har suttit på och jag kan nog inte räkna på mina fingrar hur många gånger jag har ramlat av honom. Han gör absolut inte mer än vad han behöver och tar varje chans han får till att komma undan eller busa till det.
 
Irrbloss har även han sprungit på travet och hoppat över bommar men det var inte riktigt hans grej och vi satsar nu helt på dressyren istället. Vi har stora chanser att placera oss och skulle säkert redan ha gjort det om det inte vore för hans busiga humör, men vi jobbar vidare och tillslut galopperar vi först i ärevarvet.
 
Förutom dressyr ställs Irrbloss även ut en hel del på utställningar där han oftast får höga poäng och fina ord från domaren. Han körs också i körning av ägaren, även det med mycket framgång och det är förmodligen vad han kommer att få pyssla med nästa år då jag förmodligen kommer vara för stor för den här busen.
 
Publicerat den 2013-09-02 - klockan 13:01:00





Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback