slide show

Vem är egentligen min favorit häst?

hömhöm.. Det är en bra fråga.. Med tanke på att just nu.. rider jag mest Preztige.. Tävlar mest Strumpan.. Och rider knappt Irrbloss?
 
Men så här är det.. Irrbloss är min favorit och kommer alltid vara!
Jag kanske inte kommer få rida han så mycket nästa år.. Kanske inte alls? jag vet inte.. Men jag har skapat upp så mycket minnen med den hästen.. Han är en riktig Mulle! Samtidigt som han kan vara en riktigt jobbig så är han fortfarande väldigt snäll! Det var en stund då han slängde av mig väldigt ofta.. Men det har bara gjort så vi skapat ännu mer minnen tillsammans! som när jag ramla av och han springer raka vägen in i stallet och ställer sig vid kedjorna och bah "nu är jag klar!" .. Eller alla galopp race vi har sprungit mot Jonna och Candlelight! ohooh.. Och vi vann  nästan aldrig.. ahah.. Alla gånger jag har tävlat honom! och speciellt i hoppningen har vi skapat rejäla minnen! Alla gånger han "skämt" ut mig.. För att jag inte kunde klara av han på banan.. Jag kunde verkligen inte få över han över ett enda hinder.. hm.. Eller ett av mina första dressyr program.. han stanna hela tiden.. bra start på dressyr karriären va??
 
 
Lite om Irrbloss.
Irrbloss hela namn är : Lojsta Irrbloss. Han är hela 8 år och tävlar i dressyr,presion,och maraton körning med sin ägare.. Det händer att han även startar dressyr med mig!
Han kom till gården som liten.. Kaxig liten hingst.. Han kastrerades någon gång, vet inte när.. Men.. Han gillar verkligen inte andra valacker! 
Jag var inte riktigt den som red in han.. Jag "hjälpte" till med att sitta på han och så skrittade jag och sånt på han.. Men jag var aldrig först på att göra nått på han! Det fanns en annan tjej som red han då också!
 
 
Men ja.. Min näst favorit är nog Preztige eller Strumpan!
 
 
 
 
okej då.. Något hinder fick jag väll över han på! Han fick faktiskt några felfria clearonder med mig!
 
 
 
Publicerat den 2013-11-22 - klockan 17:00:00





Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback