slide show

Sötisen!

okej.. Vart ska ja börja? jo tack.. För att ni fortfarande har kollat in min blogg?! det är bara jag vid den här datorn som inte har varit så snäll.. hehe.. inte uppdaterat!!
Men som det stod i veckoplaneringen så har jag ridit Preztige <3 och varit med kompisar hela veckan!
Och Preztige har varit en mycket duktig kille.. :) Våra framsteg denna vecka har varit..
Inga problem med vattenpölar längre.. Han går i dom istället för att mosa in mig i buskar!
Vi kan både skritta och trava först! sååå duktig..! Han går lite vingligt i traven men men!
Hans stall betéende har blivit mycket bättre! Han är lugn fast att hästar han inte känner är i stallet..
 
Och en grej.. som vi inte direkt har övat på.. haha.. är...
HAN KOM GALOPPERANDES TILL MIG I HAGEN IGÅR.. jag vart nästan tårögd.. Jag vet att han kommer när andra också ropar. Men att ha ridit på granö i sex år och hållt på med russen som verkligen inte har rört en fena när jag har ropat.. men kan typ också komma galopperandes mot andra?!
Så vart jag sjukt glad!
Men efter han kom det 3 kalvar skuttandes .. haha och sen 3 föl.. Men speciellt kalvarna.. jag tror nog dom allihopa hade gått in i en stolpe eller nått då dom aldrig vågat gå närmare mig än 10 meter då jag kaaanske skulle kunna vara en mördare? hahah.. nej det är jag inte.. 
Men han var såå gullig.. men.. Både han och dom 3 fölen attackerade min banan!?! :/
 
Men om man ska ta fram det jag och Preztige har insett att vi måste träna på är..
Jag tycker att hästar ska stå stilla när man ska hoppa upp.. Så jag och Preztige måste öva lite på de.. hehe..
Min reations förmåga.. host.. Han ska inte hinna springa 50 meter innan jag tar tillbaka han.. öhm.. 
Och så finns det ju mer.. Han béteende i stallet är inte helt ok en. osv! :)
 
 
men det var lite! och om en halvtimme åker jag till stallet för att rida lilla älskade Preztige!
 
Och jag lovar att sköta mig med bloggandet..






Så sjukt söt!! 
 
Publicerat den 2013-11-10 - klockan 12:27:53





Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback