slide show

härlig dag! men vart tog bloggandet vägen?

Vart tog bloggandet vägen? jag har ju haft höstlov? tycker inte ni att det skulle ha varit ännu mer bloggande, när jag inte ens är i skolan?... tydligen inte.. 4 dagar.. Inte ett enda inlägg!
 
Men.. OM jag ska skylla på något så är det:
Har varit i stallet nu 6 hela helgen, Hade inte med mig datorn, Min mobil ligger i jackan som har gömt sig...
och.. Inga tidsinställda.. Men men.. Nu är jag tillbaka och skolan börjar i morgon! :( Känns som att .. Mitt liv är över..
okej.. kanske inte.. Ska bli kul att träffa kompisar igen då jag inte har gjort det på hela lovet.. eller jo, En kompis träffade jag när jag cyklade förbi busshållplatsen, Då vi sa .. Hej! färgat håret? syns på måndag! hejdå..
så jag saknar mina kompisar lite... Men förmodligen ska jag umgås med nån efter skolan i morgon..
 
Okej lite update nu då.. Så här ligger det till!
 
♦Kommer vara fyra dagar i veckan i stallet nu. ta det lite lugnt..
♦Min monté karriär är slut..
♦Min hoppkarriär på B-ponnys är slut... (kan ni förstå min känsla? ... död..)
♦Beroende på min längd nästa år KANSKE jag tävlar Candlelight i Dressyr något..
♦Jag startar Kanon igen i  trav, i april! *Happy face*
 
 
Jag avslutade min monté karriär idag faktiskt!
Jag skrev på bloggen att jag endast skulle med som hästskötare.. Men så vart det inte faktiskt!
Utan jag fick reda på att jag var anmäld till ett monté lopp! Jag vart så glad! Då monté är en av dom roligaste sakerna! Men lite panik fick jag också.. Min vikt! Jag äter alltid något som innehåller socker varje dag.. (oboy,glass,chips,choklad osv) Inte för att jag är direkt tjock.. Men med tanke på att jag är typ en linjal längre än alla andra monté ryttare så var det rätt uppenbart att jag väger lite mer.. och max gränsen är 60kg.. och jag vägde in på....... 59,5kg!! (med utrustningen, sadel, paddar, gjordar, hjälm osv) 
Tänk vad nära det var?!?! Hade jag kanske ätit en macka mer på morgonen så hade jag inte kunnat starta typ! dock hade jag lite utrustning som gick att plocka av om det hade varit akut.. 
 
Men i loppet så vart starten inte så bra.. Vi missade lite och vi hade mycket till-lägg bakom dom andra.. Men efter ett varv tog vi oss i kapp, samt en galopp.. hehe.. och upp på upploppet var vi 4:a men vi klämde oss för bi yttligare en, och slutade med en 3:dje placering! stolt! 
Min syster tog även en 3:dje placering med söta Strumpan!
 
~If you can dream it.. You can do it..~
 
Publicerat den 2013-11-03 - klockan 19:59:00




Så söt häst! :)

2013-11-04 » 09:40:12

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback