slide show

Har ni koll på alla delar?

 
 
 
Jag tycker att det är viktigt att kunna dom lite större delarna.. Även om man går på ridskola.. Jag tycker man alltid ska kunna beskriva vart ungefär hästen kanske har en skada osv..
Att man ska t.ex kunna säga: "Min häst har ett sår på hasen" osv.. Jag håller på just nu och lär mig benens delar. Vilket också är bra att kunna om man ska linimentera (eller vad det heter) en del. För hästar ser ju inte direkt ut som människor! Så allt världens hästmänniskor! lär er hästens delar! Det viktigaste delarna som jag tycker är väll, Korset, bog, benens delar, nacken, manken.. och att magen har ett annat namn, "buk".
 
Ni som rider på ridskola.. får ni lära er sånt här? eller får ni bara putsa träns?
Publicerat den 2013-11-16 - klockan 21:13:00




Jag använder mig inte av något, hahaah XD

2013-11-18 » 23:02:32

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback