slide show

Bästa dressyr turen på länge!

Toppen dag! 
Jag började med att rida Candlelight på volten. Och hon gick som aldrig förr! Bra alltså ;) hon brukar nästan lägga dig ner i kurvor för att det ska gå fortare.. Men idag gick det att ställa henne i alla gångarter, och hon sänkte sig även i galoppen! Vi övade lite skänkelvikningar. Då hon verkligen måste jobba med bakbenen! Sen så jobbade jag även på volt, öka och minska volten . Och hon gjorde det super! Sen övade jag lite på det vanliga.. Övergångar, halter, och öka och sakta i traven.. 
Bästa dressyr lektionen på länge skulle jag vilja säga! 
Efter att ha ridit Candlelight, hoppade jag upp på Preztige! Och idag var det inga andra hästar i stallet förutom brodern . Så han var mycket lugn i stallet! Och även på ridturen var han lugn. Det vart mest skritt men vi skrittade bredvid brodern hela vägen och klarade av alla läskiga vattenpölar!! Så duktig kille!

Förutom att rida. Så har jag pysslat om småpollar, fixat i stallet, varit publik åt hund tandborstning, ätit kladdkaka! 

Nu väntar jag på en god middag.. Mmm.. Så hörs vi i morgon!






Publicerat den 2013-11-16 - klockan 21:12:07





Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback