slide show

Mysigaste hästen <3

Igår var jag i stallet :) Red Preztige som vanligt och så red jag Pärlan en snabbis på ridbanan.
Preztige var jätte duktig både hantering och ridning. Jag tror han börjar fatta poängen nu. Vad som är rätt och fel. 
Han gillar dock inte att stå länge på stallgången så .. haha. Eftersom vi broddade ur hästarna och så så vart han lite rastlös. (skrapa lite med hovarna..) men annars jätte duktig!
Han har även dom senaste gångerna kommit och mött mig i hagen! Det är nog bara tillfäligt att han gör det. haha. Men jag får väll njuta så länge han möter mig ^^ 
Att hämta och lämna han är nog det mysigaste. Kanske låter lite "taskigt" att tycka det är mysigt att lämna honom.. Men när man står där och knyter grimskaftet (som vi har runt grinden) för att lämna honom där. Han står med huvudet ALLTID vid mitt huvud. Man står där och huttrar och knyter grimskaptet. Han bara står där och kollar på en! Sen när man går iväg från grinden så fortsätter han stå där! Inte förens man har gått ca 30 meter ifrån han så går han sakta där ifrån. 

Men Pärlan skötte sig jätte bra också. Jag la ut lite koner och en bom. Konerna stod som slalom så vi gick lite slalom när vi värmde upp så vi inte bara skrittade varv på varv. Och när jag travade så gick vi över bommen lite. Vi gick även på en volt lite grann, och så jobbade vi lite i form. Hon jobbade riktigt fint faktiskt!
 
Men idag så.. Är det inget stall utan Jag "hänger" lite med min kompis i nån timme och sen så blir det slappa hemma. :)
 
Ha det bra!
 
I will always love u 
Publicerat den 2014-01-10 - klockan 12:45:00




» Anja

Hästen på bilden är så himla söt! :)

2014-01-15 » 21:45:59

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback