slide show

Kvälls kvisten

Hejhej. Nu sitter jag i min ensamhet och bloggar.. Eller ja.. Jag känner mig ganska ensam men min bror och hans kompis sitter ju i samma rum ;) Men idag har det varit lång dag i stallet. Det har inte varit nån annan i stallet förutom jag och jonna... När vi kom så började vi allt med att Jonna målade i 2 timmar och jag fixade hela stallet, putsade en del grejer, och skurade golvet på loftet. (så lerigt det blir nu!)
Och när jag putsade lyssnade jag på lugn musik och även fast jag var ensam var det ganska chill att vara ensam ;)
Sen var det dags för att träna hästar och jag tog Candlelight och Jonna tog Strumpan. och Intervalls träning stod på schemat! Så Jonna körde "travintervaller" medans jag körde "galoppintervaller". Jag märkte att Candlelight tyckte de var kul. Speciellt när vi körde upp bredvid Strumpan. och jäääädrar vilken power Strumpan har när hon travar! Verkligen hela hon rör sig! och det gick inte hennes snabbaste!
Men efter dom så skulle Jonna ta in Witezz för en liten borsting och jag fortsatte att putsa då vi har en hel del att putsa .. hehe.. Jag hade Preztige lite i tanke om han kanske skulle ha fått komma upp för en borstning. Men eftersom jag har så mycket att putsa så får han komma upp en annan gång. Han fick iallafall stora kramar när vi kom med mat till dom.
Sen red/körde vi ut med Pärlan och Irrbloss. En lugn tur bara. Pärlan trivs nog mer att träna med Irrbloss än ponnytravarna. ;)
Sen hände inte så mycket mer. Vi putsade en ynka till grej innan vi vandrade till bussen.
Och sen dess har jag suttit framför datan och inte gjort ett smack! vilket jag ska fortsätta med nu.. vi hörs!



Publicerat den 2014-02-25 - klockan 22:34:29





Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback