slide show

Vilka hästar tränar jag igentligen? #3

tänkte berätta om Preztige!
 
Preztige finns inte så himla mycket att berätta om då det här är första året jag rider honom!
Han är 3 år och ja.. På inridning! 
Preztige är den första arabhästen jag någonsin tänkt att. "den här hästen har jag drömmar med"
Jag är tok kär i Preztige då han är som en kelig katt! Han älskar att gosa och gillar även godis!
Han lär sig jätte fort saker! Vilket är bra! men ibland mindre bra! 
Alla vet att jag.. Jag älskar hoppning. Men när Preztige föddes så var hans ben .. inte bra..  En aning snea och när han då var liten så har dom hjälpt han att räta ut frambenen. och ja! idag går han som alla andra! 
Men pågrund av det så är dressyr blir hans grej! och om jag nu inte kommer kunna hoppa han så håller jag mig hellre borta fron hoppningen än att inte rida han! om jag var tvungen att välja så!
 
Så i framtiden så satsar jag att kunna tävla Preztige i dressyr! Men de är ett tag kvar :)
 
om jag beskriver han med 1 ord så är det..... U N D E R B A R 
 
 
 
 
Publicerat den 2013-12-14 - klockan 15:00:00




Åh vilken sötnos! Förresten hur kan du ha tid att ha 3 medryttarhästar? :O

Svar: jadu! just nu vilar två stycken! plus att jag rider en till som inte står med.. :) Men det går bra! :)
Anna Norin

2013-12-21 » 14:58:44

sv; står dom i samma stall? :)

Svar: ja! :) Jag tävlar en häst i ett annat stall bara. (jag tränar inte den hästen xd)Men annars så står alla i samma stall!
Anna Norin

2013-12-21 » 16:42:51

sv; aha chill :) har du några stalljourer då? (tycker det är det jobbigaste med folk som inte har lösdrift och fri tillgång på hö...)

Svar: hehe förstår inte riktigt vad jourer" är för nått. Men om du menar stallsysslor och sånt så mockar jag och fixar mat varje gång jag är i stallet! :) tar in och släpper ut hästar.Även hjälper till med hästarna som går på lösdriften som ska hösilage!
Anna Norin

2013-12-22 » 17:41:15

sv, jo exakt :) typ att man gör stallsysslorna <3

Svar: ibland är det väll lite jobbigt t.ex. på vintern! men annars tycker jag det är ganska mysigt att fixa åt hästarna!
Anna Norin

2013-12-23 » 21:53:24

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback