slide show

Vilka hästar tränar jag igentligen? #1

Jag tänkte göra ett inlägg om alla hästar jag tränar. det kommer komma upp ungefär 1 varje dag ungefär. 
vi börjar nu!
 
och jag börjar med Strumpan!
 
Strumpan är ett gotlands russ. Hon har en stark vilja. vilket ibland är positivt och ibland negativt. Men oftast positivt.
Hon är hela 7 år! 
När hon var 3 började vi rida henne lite. Hon var inte den lättaste! För hon är inte som alla andra russ!
Men inte förens hon var 4 år var hon mer säker i vagnen. Och då körde hon sina första lopp.
Redan hennes första lopp såg vi att. Wow.. Hon kommer kunna ta vinster. Hon har steget! 
Så sen dess har hon gått på travet! Men jag? jag var inte gammal nog att köra. Sen så var ju inte direkt Strumpan en häst för mig att köra. Då jag inte kunde. 
Utan jag fick rida henne! i hoppning, dressyr och monté.
Hon är en stjärna i hoppning. När jag började hoppa henne så hoppade jag ungefär 30 cm. 
Innan min första start hade jag hoppat henne... 1 gång.. dagen innan. 
och jag kan säga ärligt. jag styrde. hon hoppa. och så fortsatte vi tills vi kom till 60cm vilket inte alls var länge sen.
Hon var så snabb så när hindrena vart högre och bredare.. då fanns jag där. Och när hon och jag har hoppat så har vi tagit hela 4 segrar segrar tillsammans . vår senaste start var till och med L:B. 
 
Hoppbanan var hon hennes andra hem. hon älskade de! lika mycket som hon älskade att springa på travbanorna.
 
Vi har även tagit EN seger tillsammans i montén. Vilket jag är jätte glad över! Min första placering var en första placering med Strumpan. Vi har även kommit två också. Men .. hoppningen var ändå lite mer våran grej. 
 
I dressyren så har vi inte direkt tävlat på riktigt. Vi har varit med på KM och clearrounder. Vi har fått över 60% . och nu har hon även börjat förstå hur man går på tygeln. formen, ställningen. Tack vare min ridlärare!
 
Men nu är jag 13 år. det här var mitt sista år som hoppryttare på B-ponnys! och jag kan bara säga det. Även om jag själv inte får hoppa henne. Så hoppas jag verkligen att Strumpan får fortsätta hoppa. med en annan ryttare! så kanske jag kan se också. Den här hästen har jag lärt. !
 
 
Publicerat den 2013-12-12 - klockan 11:15:00





Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback