slide show

Vilka hästar tränar jag igentligen? #2

Tänkte berätta om Irrbloss!
 
Irrbloss är min favorit häst och komer vara väldigt länge!
Han är ett gotlands russ som älskar att busa med mig!
Jag var på gården när han skulle ridas in. Men .. man kan väll inte riktigt säga att det var jag som red in han. Jag komme inte riktigt ihåg hur det var. Då det var 5 år sen. Men jag kommer mycket väl ihåg hur arg jag vart när inte jag fick ta första galoppen på han.. xd.. 
Men jag har iaf tävlat Irrbloss! Med framgånar men även en hel del motgångar!
Det finns ingen annan häst som är bättre än irrbloss på att få en ryttare att så gått som ha viljat hoppa av på vissa tävlingar. Men som sagt. han gillar att busa med mig. just mig.. 
Och ja. Jag har kommit grinandes ut från banan. men jag har även kommit ut som den lyckligaste ryttaren!
 
Jag har tävlat dressyr och hoppning på Irrbloss! Vi skulle ha startat något monté lopp också men det hann aldrig bli av.
I hoppningen har vi hadft mest motgångar om jag får säga min åsikt!
När vi började hoppa så hoppade vi.. 30 cm kanske? Och det var ok för han! Så felfroga clearounder har vi ända upp på 50-60! Men efter ett tag när jag faktiskt red Irrbloss. Så var det inte hans grej längre. 
 
Men i dressyren har det faktiskt gått frammåt tycker jag! 
I början så var det.. inte bra :/ han stannade längst hela dressyrbanan. och jag. Jag har .. inte snäll. men liten och korkad som jag var. Det var inte Irrbloss fel. Jag kunde inte!
 
Men nu dom 2 senaste gångerna har jag faktiskt blivit nöjd! han har gått frammåt och lyssnat! 
 
Han har världens finaste form .. och .. Hela han är den goaste russet jag varit med om!
 
Förutom ridning med mig så kör Cecilia Irrbloss i körning! han är jätte duktig och har vunnit L:A !
 
Men no matter what. Irrbloss kommer vara min favorit så länge han är på gården! Han är som en riktigt stor teddybjörn <3
 
 
Publicerat den 2013-12-13 - klockan 13:00:00





Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback